Shockwave

Shockwave therapie is dé behandelmethode voor klachten aan pezen, spieren en gewrichten. Daarnaast is shockwave therapie wetenschappelijk bewezen effectief. Shockwave is ontstaan vanuit de technologie van het vergruizen van nierstenen. Inmiddels is bewezen dat shockwave therapie een stimulerend effect heeft op botgenezing en helend werkt bij chronische peesontstekingen. Daarnaast stimuleert het de stofwisseling en verbetert het de bloedcirculatie.

Wat kunnen wij voor jou doen?

Er zijn meerdere vormen van shockwave therapie. Wij werken met radiale shockwave. Hierbij wordt de energie verdeeld over een groter oppervlak. Het apparaat produceert een laag tot gemiddeld energieniveau en is uitermate geschikt voor triggerpoints, peesontstekingen en bijvoorbeeld een hielspoor.

Aandoeningen waar shockwave bij kan helpen, zijn:
  • schouderklachten o.a. met verkalkingen
  • slijmbeursontstekingen in bijvoorbeeld de schouder of heup
  • tenniselleboog
  • golferselleboog
  • knieblessures: jumpersknee of runnersknee
  • scheenbeenklachten: shinsplints
  • achillespeesklachten
  • hielspoor en fascitis plantaris
  • pijnpunt behandeling (triggerpoints)
De Behandeling

Normaliter wordt shockwave ervaren als niet pijnlijk, maar wel als gevoelig. Tijdens een behandeling wordt de intensiteit in overleg met jou rustig opgevoerd. De intensiteit kan opgevoerd worden middels het verhogen van de energie waarmee de golven worden opgewekt en in het veranderen van de snelheid waarmee de golven op elkaar volgen. Soms gaat behandeling met shockwave gepaard met kleine bijwerkingen zoals een kleine bloeduitstorting of een gevoelige behandelde plek.

Een behandeling met shockwave duurt gemiddeld zo’n 10 minuten.

Kosten

Shockwave is een onderdeel van een normale fysiotherapeutische behandeling. Met shockwave hebben we een extra interventie in de praktijk gecreëerd. Indien je aanvullend verzekerd bent, vallen de kosten voor shockwave hieronder.